Gebruik Unique Buying Reasons om jouw klant te overtuigen

07-02-2023

Unique Buying Reasons lijken op Unique Selling Points, maar waarin verschillen ze van elkaar? Bij de Unique Selling Points (USPs) staat het bedrijf centraal. Bij de Unique Buying Reasons (UBRs) staat de klant centraal. De UBR bestaat uit de koopmotieven van jouw klanten. In onze blogpost “Maak jouw bedrijf onweerstaanbaar voor klanten door de kracht van Unique Selling Points te begrijpen” hebben we het gehad over Unique Selling Points. Uit een reactie op dit bericht werden wij gewezen op de Unique Buying Reasons, dit vonden wij zo interessant dat we dit graag met jullie wilden delen!

Hoe kom je erachter wat de Unique Buying Reasons zijn van jouw bedrijf?

De Unique Buying Reasons ontstaan vanuit jouw klant. Wat drijft jouw klant om bij jou te kopen, en niet bij een ander. Hoe kom je hier achter? Vraag bijvoorbeeld jouw klanten om een review te schrijven over jouw product, bedrijf of dienst. Ook kan je een enquête sturen, interviews houden of feedback aan de klant vragen nadat ze iets besteld hebben.

Wat wil je weten van jouw klanten?

  • Welke diensten/producten zijn het populairste?
  • Wat zijn de koopmotieven?
  • Waarom ze niet naar de concurrent gaan?
  • Hoe zouden ze jou aanraden aan een vriend?
  • Hoe ervaarde ze jouw service?

 

Hoe zet je Unique Buying Reasons in?

De UBRs toon je op het moment dat de klant kan twijfelen om een product te kopen of contact op te nemen. Dit kan op de productpagina’s, landingspagina of op de contact pagina. Hiermee kan je je klant net dat laatste duwtje geven om over te gaan tot actie.

Wat zijn de Unique Buying Reasons van jouw bedrijf?

Dit artikel is geschreven door:

Andere bekeken ook

Hoe moeten je bezoekers navigeren?

Hoe moeten je bezoekers navigeren?

Gebruiksvriendelijke website maken

Gebruiksvriendelijke website maken

Waarom je een website nodig hebt voor mond tot mond reclame.

Waarom je een website nodig hebt voor mond tot mond reclame.