Misschien heb je ze wel eens gehoord: de Unique Selling Points, of de afkorting USP’s. Maar wat zijn deze precies, hoe gebruik je ze en waar plaats je ze? We geven antwoord op deze vragen in onze nieuwe blog.
Wat zijn Unique Selling Points (USPs)?
Dit zijn een aantal punten, die de belangrijkste redenen omschrijft waarom iemand voor jou producten of diensten kiest en niet bij jouw concurrenten.
Zijn jouw producten goedkopen dan je concurrenten?
- USP: De laagste prijsgarantie
Of heb jij het grootste assortiment vergeleken je concurrenten?
- USP: Grootste assortiment online
Let wel op dat de USP’s moet passen bij jouw bedrijf, dat het de werkelijke voordelen zijn en niet subjectief of overdreven.
Waarom moet je gebruik maken van Unique Selling Points?
Je bent vaak niet de enige die dat product of dienst aanbied. Doormiddel van de USPs kan je kort maar kracht vertellen hoe jouw zich bedrijf onderscheid van de concurrenten. Ook wij zijn niet de enigste bedrijf dat websites bouwt. Daarom maken wij ook gebruik van USP’s om ons te onderscheiden van onze concurrenten:
- Wij maken websites die écht opvallen
- Wij communiceren snel en met korte lijnen
- Wij werken altijd flexibel en bevlogen
Wat onderscheid jouw bedrijf van de concurrenten?
Waar plaats je dit?
Je kan op verschillende plekken USPs tonen. Dit kan op de website, advertenties en op productverpakkingen.
Wat is goede USP?
Houd de USPs lekker concreet en duidelijk.
Met ‘concreet’ bedoelen we dat je specifiek moet zijn. Zeg niet:
- We zijn altijd bereikbaar, maar: we zijn 24/7 bereikbaar! Nog een voorbeeld is:
- Veel mensen zijn jou al voor gegaan, maar: geef met een getal aan hoeveel klanten of abonnees je heb.
Schrijf de USP relevant voor de doelgroep.
Maak de USP relevant voor de doelgroep, want de USPs spreekt en overtuigt jouw doelgroep. Onderzoek wat de behoefte en wensen zijn van jouw doelgroep.
Ik ben benieuwd welke USP’s van jouw bedrijf is en hoe het onderscheid van de concurrenten.