Ik krijg regelmatig de vraag, heeft mijn bedrijf een website nodig? Of, is mijn bedrijf groot genoeg voor een website? Aangezien je dit leest wil ik je welkom heten in The Most Valuable Place, dé plek waar ik jou het antwoord geef op deze vraag. Het antwoord is namelijk eigenlijk altijd JA!
Vaak denken (offline) bedrijven dat ze geen website nodig hebben, want die hadden we vroeger ook niet. En de zaken gaan goed, toch? Maar hoe kan je als bedrijf ervoor zorgen dat je dit ook kan vast kan houden. Of nog beter, kan groeien?
Zelfs in 2019 twijfelen bedrijven of een website echt noodzakelijk is voor hun onderneming. Vandaar deze 7 redenen waarom ik vind dat een website altijd de investering waard is!
1. Een website is je online visitekaartje.
Een eerste indruk kan je maar een keer maken. Mond op mond reclame is voor veel ondernemingen een waardevolle vorm van reclame. Maar wat doe je zelf als je van een bedrijf hoort? Eventjes googlen en kijken wat het nu precies is. Daarom moet je ervoor zorgen dat je een ijzersterke eerste indruk maakt.
2. Een website is je persoonlijke marketing machine.
Een website kan je helemaal inrichten zoals je het zelf wil. Hoe wil jij je product of je dienst verkopen? Wat voor indruk wil je achterlaten? Hoe wil je overkomen op je klanten? Allemaal factoren die je in tegenstelling tot social media tot op de pixel zelf in de hand heb. Geen idee hoe je dit doet? Ik kan je hierbij helpen.
3. Een website zorgt voor geloofwaardigheid.
Met een eigen website bouw je geloofwaardigheid van je bedrijf op. Op deze manier kunnen bezoekers zien wat jij als bedrijf doet, en wie er achter zit. Laat de bezoekers zien op welke manier jij werkt.
4. Een website is 24 uur per dag open en overal te bereiken.
In tegenstelling tot een winkel of je kantoor, is je website 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend. Potentiële klanten kunnen dus altijd zichzelf informeren via jouw website, en niet alleen maar tijdens kantooruren.
5. Een website kan vertrouwen creëren bij je potentiële klanten.
Wanneer er een potentiële klant op je website moet je ervoor zorgen dat je hem kan overtuigen om met jou zaken te gaan doen. Dit doe je door de bezoeker te ontspannen, en vertrouwen op te bouwen. Vertrouwen opbouwen kan je bijvoorbeeld doen door persoonlijke foto’s en referenties van andere klanten te laten zien.
6. Een website kan je producten voor je verkopen, zonder zelf achter de kassa te staan.
Verkoop je een product? Laat hem dan zichzelf verkopen door middel van een webshop! Een online winkel waar je geen kassa personeel nodig heb, en je klanten hun producten 24/7 zelf kunnen afrekenen! Dit kan gaan over het verkopen of verhuren van producten, of aanvragen van offertes. Bekijk bijvoorbeeld hoe ik dit SR Licht&Geluid heb gedaan.
7. Kom meer te weten over je doelgroep.
Dankzij een website kan je meer inzicht krijgen over je doelgroep. Door middel van Google Analytics kan je namelijk meer informatie krijgen dan je denkt. Je kan zien via welke weg bezoekers op je website zijn gekomen, bijvoorbeeld via google, social media of een andere verwijzing. Hierdoor kan je je doelgroep beter begrijpen en kan je onderzoeken waar je nog meer op kan focussen. Ook kan je zien uit welke regio ze komen, zodat je weet waar je potentiële klanten zich bevinden. Daarnaast kan je ook zien hoe de bezoekers door je website heen navigeren. Het fijne hieraan is dat je dan kan onderzoeken waar de lezers behoefte aan hebben. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de website gegevens die je kan inzien, de mogelijkheden zijn eindeloos!
Ik hoop dat ik je met deze punten meer inzicht heb kunnen geven waarom jouw bedrijf echt een website nodig heeft! Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd contact met mij opnemen of hieronder te reageren! Wil je een website laten maken westland? Vanuit het Westland bouw ik websites voor lokale ondernemers!