Terugblikken, reflecteren een vooruit kijken!

20-12-2021
Terugblikken

2021…. wat een jaar zeg! Voor mij privé, voor mij zakelijk en natuurlijk voor de hele wereld. In dit artikel wil ik specifiek gaan terugblikken op mijn zakelijke jaar en uiteraard ook vooruit kijken.

Al met al kan ik zeggen dat het weer een waanzinnig jaar was! Ik heb weer voor veel mooie klanten een website mogen ontwerpen en ontwikkelen. Er zijn weer veel nieuwe contacten gelegd en mijn bedrijf is ook dit jaar weer gegroeid.

Op 14 januari 2021 beschreef ik in de blogpost: “Mijn doelen voor 2021” mijn 3 doelen voor het jaar. In het kort waren dit de doelen:

  • Stagiaire aannemen
  • Bedrijfsverandering
  • Omzetgroei

 

Zijn de doelen gelukt?

Ja en nee! Ik zal ze een voor een even kort behandelen. Mijn oorspronkelijke doel was om in september 2021 een stagiaire aan te nemen die mij kan ondersteunen met verschillende marketing taken. Dit is helaas niet helemaal gelukt! In verband met de corona maatregelen was het allemaal was lastiger om een erkend leerbedrijf te worden bij het SBB. Omdat dit wat langer duurde dan normaal had ik dit certificaat niet op tijd binnen gekregen waardoor een stagiaire in September geen mogelijkheid meer was. Niets aan te doen, dan maar in februari 2022!

Op 30 september publiceerde ik de vacature “Stagiair Media Management” op mijn website. Ik deelde het op mijn eigen LinkedIn en Instagram, en toen….. Niks! Door te veel drukte’s heb ik er helaas te weinig aandacht aan besteed door mijn vacature bij verschillende site’s en opleidingen aan te melden..

Geen stagiaire dus in februari, althans, dat dacht ik! Want op de valreep van dit jaar heb ik toch nog een stagiaire binnen. Vanaf februari gaat Nienke haar afstudeerstage voor de opleiding Communicatie & Multi media Design bij mij lopen! Dit is de zelfde opleiding die ik heb gevolgd, dus dat maakt het extra leuk. Het doel is dus toch nog een beetje gehaald!

Verder is mijn bedrijfsverandering ook gelukt, op 1 juni 2021 is mijn bedrijf de lucht in gegaan onder de naam Studio MVP! Een nieuwe naam, vernieuwd logo en een hele nieuwe website hebben een boost gegeven aan mijn business. Dit heeft er mede voor gezorgd dat ik dit jaar niet alleen mijn bedrijfsnaam heb veranderd, maar ook de bedrijfsvorm! Sinds 10 december ben ik met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2021 een B.V. geworden. Weer een mooie stap binnen mijn bedrijf.

Tot slot is ook mijn laatste doel, de omzet groei ruimschoots behaald! Super lekker dus, uiteindelijk kan ik dus toch wel stellen dat al mijn doelen zijn gehaald.

 

Ging het dan allemaal goed?

Nee zeker niet! Als ik zo terugblik op dit jaar zijn er periode’s geweest waarin ik het eigenlijk een beetje te druk had. Was ik bezig met projecten of bepaalde taken die ik achteraf beter had kunnen afwijzen. Zo waren er momenten van stress, slechte nachten en soms een futloos gevoel. Gelukkig kwam ik hier altijd vrij snel weer uit, maar ik zie het wel als een waarschuwing voor het komende jaar. En ik weet, zonder dalen geen pieken, maar iets meer controle kan geen kwaad!

 

Doelen voor 2022

Het komende jaar wil ik mij gaan focussen op de volgende onderwerpen:

 

Omzet

Mijn omzet hoeft niet persé te groeien, ik ben tevreden met hoe het loopt, dus dat gaat niet de hoofd focus worden van mijn jaar.

 

Droomklanten

Ik wil meer projecten doen waar ik écht energie van krijgt, dus meer focus op die droomklant!

 

Customer Experience

Tot slot wil ik de customer experience van mijn klanten verbeteren, betere communicatie, goede begeleiding, en automatisering van processen zodat ik hierdoor meer rust heb. De afstudeeropdracht van Nienke staat in het teken hiervan, dus daar gaat zeker veel tijd aan besteed worden. En uiteraard wil ik mij focussen op een succesvolle begeleiding van de eerste stagiaire bij Studio MVP.

Laten we er weer een waanzinnig jaar van maken, en laten we hopen dat de rest van de wereld weer een beetje terug naar normaal gaat.

Dit artikel is geschreven door:

Andere bekeken ook

WordPress Thema Divi – Review!

WordPress Thema Divi – Review!

Wat moet er juist niet op je website staan?

Wat moet er juist niet op je website staan?

Waarom heeft jouw bedrijf een rebranding nodig?

Waarom heeft jouw bedrijf een rebranding nodig?