De kunst van het doorvragen

19-11-2022

Wil je een nieuwe website bij Studio MVP laten maken? Dan kan je tijdens onze eerste gesprekken rekenen op een aantal kritische vragen. Over je bedrijf, je doelen en strategie. Ik wil er namelijk achter komen, waar je nu écht naar toe wilt met je bedrijf. En het antwoord; “Ik wil gewoon een nieuwe website” neem ik geen genoegen mee.

Waarom is doorvragen zo belangrijk?

Door de juiste vragen te stellen, komen we achter de achterliggende redenen. Door hier meer te weten over te komen, kunnen we hier onze strategie op aanpassen. Met als doel om een betere website voor je te kunnen maken!

Enkele doelen van het doorvragen zijn:

  • Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden
  • Tegenstrijdigheden oplossen
  • Aannames uitsluiten
  • Vaagheden duidelijk maken

 

Naar welke antwoorden zijn wij op zoek?

Om een goede website te kunnen maken, is het belangrijk dat wij onder andere over de volgende onderwerpen een goed beeld hebben:

  • Wat is het hoofddoel van je website?
  • Zijn er subdoelen?
  • Wie is de doelgroep?
  • Wie is de concurrentie?

 

Hoe kan dit zorgen voor een betere website?

Wanneer je een website wilt laten maken bij Studio MVP, dan helpt het als wij zoveel mogelijk over je bedrijf te weten te komen. Met een vage briefing, zal het resultaat ook een oppervlakkige website worden, en dat is nu juist wat wij willen voorkomen.

Door er achter komen waar je naartoe wilt met je bedrijf, en wat je uit je website zou willen halen, kunnen we de site op die manier ook inrichten. Het doel is namelijk niet altijd om meer klanten binnen te halen. Het zou ook kunnen dat er meer behoefte is om de huidige klant te informeren, of om meer personeel te werven.

Soms is het ook een combinatie van bovenstaande, daarom is het belangrijk om een aantal kritische vragen op je af te vuren, om zo de hoofd- en bijzaken van elkaar te kunnen scheiden. Het werkt namelijk het beste, wanneer een website zich richt op één hoofddoel.

 

Wil jij ook je eigen bedrijf onder de loep laten nemen?

We gaan graag met je in gesprek om is even goed jouw website en bedrijf uit te spitten, en te ontdekken waar je nu écht naartoe wilt. Neem gerust contact met ons op, dan plannen we even een spar-sessie in!

Dit artikel is geschreven door:

Andere bekeken ook

Hoe maak je een goede over ons pagina?

Hoe maak je een goede over ons pagina?

Waarom een huisstijl?

Waarom een huisstijl?

Jouw ideale klant bepalen

Jouw ideale klant bepalen